PROCES




W każdej grupie ekspertów wybierzecie lidera, który będzie czuwał nad pracą całej grupy oraz będzie kontaktował się z nauczycielem. Podzielcie pracę sprawiedliwie na miarę możliwości każdego z Was. Opracujcie harmonogram realizacji zadań. W każdy poniedziałek na konsultacjach lider przedstawi stopień zaawansowania prac. Wybierzcie osoby, które będą wyszukiwały i sortowały interesujące was zagadnienia oraz osoby, które wyszukane informacje opracują w postaci prezentacji multimedialnej. Przy wyborze zadań i ich rozwiązywaniu starajcie się pracować w zespole.
Na przygotowanie  zadania macie miesiąc czasu. Później nastąpi prezentacja i ocena wyników Waszej pracy.


Zadanie 1





Ile par królików może spłodzić jedna para w ciągu roku, jeśli
    krolik-ruchomy-obrazek-0451
  • każda para rodzi nową parę w ciągu miesiąca, 
  • para staje się płodną po miesiącu,
  • króliki nie zdychają?
                                                                                        http://www.gify.net/cat-kroliki-327.htm?page=2
Co ma wspólnego ciąg Fibonacciego z zadaniem o królikach?

Zbierzcie informacje na temat:

1. Co to są wielkości ciągłe i dyskretne?
2. Co to jest ciąg, ciąg liczbowy, wyraz ciągu i jego wskaźnik, ciąg skończony i nieskończony, ciąg opisany rekurencyjnie?
3. Podajcie przykłady ciągów w otaczającej rzeczywistości.
4. Porównajcie notację stosowaną w przypadku funkcji liczbowej, na przykład zmiennej rzeczywistej z notacją ciągu o wyrazach w dowolnym zbiorze Z.
5. Zapoznajcie się z określeniem pojęcia ciąg monotoniczny i niemonotoniczny oraz nauczcie się badać monotoniczność ciągu.
6. Zbadajcie, czy jest również analogia w notacji monotoniczności funkcji i ciągu.


A gdyby matura była jutro? 

  •  Przygotujcie zestaw zadań do rozwiązania na poziomie podstawowym i rozszerzonym, także w kontekście praktycznym, wraz z kluczem oceniania. 
  •  Przygotujcie grę dydaktyczną lub aplikację na tablicę multimedialną, w której wykorzystacie własności ciągów.
  • Przedstawcie w postaci animacji ciąg Fibonacciego z wykorzystaniem króliczków.  Można użyć narzędzi w postaci prezentacji lub języka programowania.

Odwrócona lekcja na Blendspace.com




Zadanie 2

Ogłoszenie


      http://e-gify.pl/farmer.php
Zatrudnię osoby na okres 21 dni do prac polowych. Pierwszego dnia płacę 10 zł, drugiego 20 zł, trzeciego    30 zł i tak dalej. Zleceniobiorca ponosi koszty amortyzacji narzędzi. Pierwszego dnia 1 gr, drugiego 2gr, trzeciego 4gr i tak dalej.

Tel. 777 777 777

                                                                                                                                 
Nie podpisuj umowy dopóki nie poznasz własności ciągów !!!


http://www.gify.net/cat-nauka-i-szkola-276.htm

Zbierzcie informację na temat:

1. Co to jest ciąg arytmetyczny? Od czego i jak zależy monotoniczność ciągu arytmetycznego, co ty znaczy „arytmetyczny” dla ciągu arytmetycznego, jakim wzorem wyrażamy dowolny wyraz ciągu i jaka jest geneza jego powstawania.
2. W jaki sposób oblicza się sumę wyrazów ciągu arytmetycznego oraz jakie jest uzasadnienie tego wzoru?
3. Jakie jest zastosowanie ciągu arytmetycznego w życiu codziennym?

A gdyby matura była jutro? 

  • Przygotujcie zestaw zadań do rozwiązania na poziomie podstawowym i rozszerzonym, także w kontekście praktycznym, wraz z kluczem oceniania.
  • Przygotujcie grę dydaktyczną lub aplikację na tablicę multimedialną, w której wykorzystacie własności ciągu arytmetycznego.
Źródła:
Odwrócona lekcja na Blendspace.com



Zadanie 3


SMS-owy łańcuszek szczęścia

http://www.gify.net/cat-nauczyciele-i-nauczycielki-385.htm

Jutro rano wyślij ten SMS do czterech osób. Wkrótce spotka Cię coś miłego. Nie przerywaj łańcuszka. Leszek J. przerwał i wypadły mu włosy. Te same włosy wyrosły dotąd łysemu Marcinowi K., który łańcuszka nie przerwał.
http://www.gify.net/cat-sms-i-wiadomosci-tekstowe-630.htm

SMS powyższej treści wysłał operator pewnej sieci do 100 swoich klientów. Przyjmijmy, że koszt wysłanej wiadomości wynosi 10 gr. Jaki dochód przyniesie łańcuszek szczęścia w 11 dniu trwania zabawy?

Zapoznaj się z materiałem a zobaczysz jakie to proste.

Zbierzcie informację na temat:

1. Co to jest ciąg geometryczny? Od czego i jak zależy monotoniczność ciągu geometrycznego, jak powstaje każdy wyraz następny z wyrazu bezpośrednio poprzedniego, jakim wzorem wyrażamy ogólny wyraz ciągu i jaka jest geneza jego powstawania.
2. W jaki sposób oblicza się sumę wyrazów ciągu geometrycznego w przypadku q równe 1 i q różne od 1?
3. Jakie jest zastosowanie ciągu geometrycznego w życiu codziennym?
4. Przedstawcie analogię między ciągiem arytmetycznym i geometrycznym.
A gdyby matura była jutro?
  • Przygotujcie zestaw zadań do rozwiązania na poziomie podstawowym i rozszerzonym, także w kontekście praktycznym , wraz z kluczem oceniania.
  • Przygotujcie grę dydaktyczną lub aplikację na tablicę multimedialną, w której wykorzystacie własności ciągu geometrycznego.

Źródła:
Odwrócona lekcja na Blendspace.com


Zadanie 4



Oszczędzajmy, ale jak?

http://www.e-gify.pl/swinie.php
http://www.gify.net/cat-pieniadze-100.htm?page=3


Zbierzcie informację na temat:

1. Co to jest wzrost i zanik wykładniczy i w jakich dziedzinach życia pojawiają się przykłady takiego wzrostu?
2. Co to jest kapitał początkowy, odsetki, stopa procentowa, kapitalizacja odsetek, okres kapitalizacji, podatek Belki, oprocentowanie nominalne i oprocentowanie efektywne?
3. Naucz się stosować procent składany do obliczania przewidywanych zysków z lokat.
4. Naucz się obliczać kapitał powstający w wyniku długoletniego oszczędzania.
A gdyby matura była jutro?
  • Przygotujcie zestaw zadań do rozwiązania na poziomie podstawowym i rozszerzonym, także w kontekście praktycznym , wraz z kluczem oceniania.
  • Przygotujcie grę dydaktyczną lub aplikację na tablicę multimedialną, w której wykorzystacie znajomość procentu składanego.

Źródła:
Odwrócona lekcja na Blendspace.com